..:: Home ::.. ..:: Vliegtuig ::.. ..:: Verslagen ::.. ..:: Diversen ::..

 

   

Één los, twee te gaan
3 februari 2007, Frank

Een wat oudere Duitse mevrouw staat achter het hek te kijken naar de drukte op het veld.
"Was ist los heute?"
"Nichts...." antwoord ik.
"Aber es gibt so viele Fleugzeuge"
En daar moet ik haar gelijk in geven. Het weer is mooi, de windzak hangt dicht bij de paal en veel piloten gebruiken vandaag om weer wat te oefenen. Vele vliegtuigen maken evenzovele touch-and-go's - het is een drukte van belang.

Vanmorgen vroeg zijn Bertil en Hans al naar het veld gekomen. We hebben nog wat instructie nodig om het vliegtuig goed te kunnen landen dus hebben we een afspraak gemaakt met Wilhelm Hassel van Fun-Flight voor wat instructie. Het weer in oostelijk Duitsland is echter slechter dan op Stadtlohn dus hij moet weer omkeren met zijn vliegtuig en per auto naar het veld komen. Als ik aankom op het veld is Wilhelm er ook. We kunnen beginnen.

Wilhelm heeft echter een drukke dag voor de boeg. Het begint met een lekke band van een C42. Die moet eerst worden verholpen. Daarna is Bertil aan de beurt om in te stappen. Hij vliegt een uur lang touch-and-go's in een druk circuit. Drie vliegtuigen op final is eerder regel dan uitzondering. De landingen gaan steeds beter en hij stapt tevreden uit. Het weer is goed maar het is niet zo heel warm, zeker niet als je een uur lang naar de landingen van Bertil kijkt. Dus we gaan het restaurant in voor een kopje koffie.

Op een gegeven moment raken we aan de praat met een groepje Nederlanders die naast ons zitten. De wereld blijkt klein (ken je die en die ook? ja hoor!) en even later wandelen we naar onze kist. Ronald van Oostrom heeft zijn eigen CH-701 gebouwd en hij weet dus wat het is om een eigen kist te bouwen. We worden overladen met complimenten over onze kist. Mooi gebouwd, netjes afgewerkt etc. Eerlijk gezegd geeft het een goed gevoel om gemeende complimenten in ontvangst te nemen. 

De heren kiezen even later het luchtruim in de 3G1 - op weg naar huis. Wij wachten nog even op Wilhelm die het nog steeds druk heeft met allerlei leerlingen. Na nog wat wachten is het de beurt aan Hans. De vorige keer ging het al goed met vliegen dus als het een beetje meezit, kan ie vandaag alleen vliegen.
Drie landingen zijn er voor nodig om van Wilhelm het sein te krijgen "je kunt het - ga maar alleen". Een geweldig moment natuurlijk. Hans laat zien dat het vertrouwen niet onterecht is. Met twee mooie landingen besluit hij zijn vliegdag. Daarna is het weer wachten op Wilhelm voor mijn vlucht. Maar, hoewel Wilhelm aangaf zo terug te zijn, duurt het nogal lang. De zon zakt naar de horizon en daarmee is mijn kans op een vlucht vandaag ook verkeken. De volgende keer beter...

De foto's zijn genomen met een mobiele telefoon, vandaar dat de kwaliteit wat te wensen overlaat.

Terug


Een lekke band vervangen van een C42


Hollands bezoek op Stadlohn


Met de 3G1


Ons volgende bouwproject


Hans "solo"

   

(C)2002-2007 mijnvliegtuig.nl