..:: Home ::.. ..:: Vliegtuig ::.. ..:: Verslagen ::.. ..:: Diversen ::..

 

   

Modificaties uitgevoerd
3 januari 2007

Het is een hele tijd stil geweest maar we hebben niet helemaal stil gezeten. 
De olietemperatuur is aan de hoge kant tijdens het vliegen dus dat hebben we moeten aanpassen. De radiator zat te dicht op de uitlaat en te ver van de cowling. Daardoor kwam er onvoldoende luchtstroom door de koeler en werd de olie te heet. Althans dat vermoeden we. De leverancier van de motor en de fabriek in Tsjechie vermoeden hetzelfde dus we moeten wel goed zitten.
De aanpassing houdt in dat we een nieuw bracket moeten maken waarmee we de radiator naar voren halen, verticaler zetten en iets naar rechts schuiven. Dit om zoveel mogelijk aanblazing te hebben.
We zijn de bouw al bijna vergeten maar worden toch fijntjes weer herinnerd aan het feit dat alles meer tijd vergt dan dat je voor de tijd denkt. En zeker in de hangaar waar het toch een beetje behelpen is. De bouwplaats was beter uitgerust. Maar met wat inventiviteit kom je een heel eind.
Na een paar dagen bouwen hebben we de radiator eindelijk in de gewenste stand gekregen. Testen op de grond geven aan dat de temperatuur niet heel heet wordt maar de echte test moet toch plaatsvinden in de lucht. En dat is nog even wachten want de vooruitzichten zijn slecht.....

Terug


Te dicht bij de uitlaat en onder de verkeerde hoek


Soms helpt brute kracht


De originele (met gaten) en onze mal - een klein verschil


De hangaar omgetoverd tot bouwplaats

   

(C)2002-2007 mijnvliegtuig.nl