Het is
een hele tijd stil geweest maar we hebben niet helemaal
stil gezeten.
De olietemperatuur is aan de hoge kant tijdens het
vliegen dus dat hebben we moeten aanpassen. De radiator
zat te dicht op de uitlaat en te ver van de cowling.
Daardoor kwam er onvoldoende luchtstroom door de koeler
en werd de olie te heet. Althans dat vermoeden we. De
leverancier van de motor en de fabriek in Tsjechie
vermoeden hetzelfde dus we moeten wel goed zitten.
De aanpassing houdt in dat we een nieuw bracket moeten
maken waarmee we de radiator naar voren halen,
verticaler zetten en iets naar rechts schuiven. Dit om
zoveel mogelijk aanblazing te hebben.
We zijn de bouw al bijna vergeten maar worden toch
fijntjes weer herinnerd aan het feit dat alles meer tijd
vergt dan dat je voor de tijd denkt. En zeker in de
hangaar waar het toch een beetje behelpen is. De
bouwplaats was beter uitgerust. Maar met wat
inventiviteit kom je een heel eind.
Na een paar dagen bouwen hebben we de radiator eindelijk
in de gewenste stand gekregen. Testen op de grond geven
aan dat de temperatuur niet heel heet wordt maar de
echte test moet toch plaatsvinden in de lucht. En dat is
nog even wachten want de vooruitzichten zijn slecht.....
Terug |
|
Te dicht bij de uitlaat en
onder de verkeerde hoek
Soms helpt brute kracht
De originele (met gaten) en onze mal - een klein
verschil
De hangaar omgetoverd tot bouwplaats
|